Pages Menu
Facebook
Categories Menu
Czy warto łykać witaminę C?

Czy warto łykać witaminę C?

Suplementy diety zawierające w sobie witaminę C są bardzo popularne. Mają sprawiać, że unikniemy niedoboru kwasu askorbinowego, a także związanych z nim dolegliwości. Zanim jednak sięgniesz po tabletkę, zastanów się, czy to konieczne. Dostarczenie codziennej dawki witaminy w pożywieniu wcale nie jest takie trudne.

Coraz powszechniejsza jest wiedza o tym, że aby dostarczać swojemu organizmowi odpowiednich składników odżywczych, należy jeść przynajmniej pięć porcji warzyw i owoców dziennie. Jednak dla wielu z nas wydaje się to niewykonalne. Dlatego też warto wiedzieć, jakie pokarmy zawierają ilość witaminy C wystarczającą dla pokrycia jej zalecanej dziennej dawki.

Myśląc o źródłach kwasu askorbinowego, niemal odruchowo wyobrażamy sobie cytrusy. Nie musimy jednak jeść kwaśnych cytryn, aby spożyć odpowiednią ilość witaminy C. Wystarczy, że codziennie zjemy pomarańczę lub połowę grejpfruta. Pamiętajmy, że wartości odżywcze zawiera także sok pomarańczowy. Jeśli sięgniemy po ten naturalny, już jedna jego szklanka może dostarczyć nam witamin wystarczających na cały dzień.

Jeśli mowa o napojach, na niedobór kwasu askorbinowego nie powinni skarżyć się także miłośnicy soku pomidorowego. Aby dostarczyć sobie dziewięćdziesięciu miligramów witaminy C, wystarczy wypić jego dwie szklanki. Dla porównania, podobną jej ilość znajdziemy w trzech średnich pomidorach lub połowie szklanki czerwonej papryki.

Największe złoża witaminy C znajdują się w surowych warzywach i owocach. Jeśli koniecznie chcesz je ugotować, zrób to na parze lub przy użyciu małej ilości wody.

Kwas askorbinowy nie odkłada się w organizmie, więc często można doprowadzić do jego nadmiaru w organizmie. Jednak jeśli w ciągu dnia dostarczysz organizmowi więcej niż dwóch tysięcy miligramów tej witaminy, możesz spodziewać się niestrawności i biegunki.


Capivit Piękne Włosy to nazwa produktu bardzo docenianego przez naszych klientów